Študijski predmeti

PRVA IN DRUGA STOPNJA
 
TRETJA STOPNJA
Koncept zgodovine, kraljestva, pravičnosti, opravičenja in odrešenja v Stari in Novi zavezi
 
DUHOVNO IZPOPOLNJEVANJE
Duhovnost v Svetem pismu in cerkvenih očetih

»Med vami pa naj ne bo tako« (Mr 10,43)

 

Biblična šola Evangelii gaudium in Slovensko biblično gibanje

vabita na BIBLIČNI VIKEND v Stično, 

ki bo potekal od 19. do 21. oktobra 2018.

Naslov:

S Pastirjem na poti Občestva

Vodi prof. dr. Maksimilijan Matjaž

Izhodiščni odlomek tokratnega bibličnega srečanja bo Jezusova prilika o izgubljeni ovci (Lk 15,4-7), s katero nam Gospod sporoča svojo brezpogojno ljubezen do vsakega človeka ter hkrati prebuja v nas duha občestvenosti in čut odgovornosti do drugih. Povabljeni smo, da čujemo ob Besedi, da jo prežvekujemo, se sprašujemo, zremo, se veselimo in žalujemo… Vse to daje dušo našemu življenju, ga odpira in poglablja, vzpostavlja odnose, premika srce.

Učenci Besede v Svetem pismu ne iščemo magičnih besed, poceni tolažb ali prerokb, temveč Resnico, ki je življenje v občestvu z Očetom in Sinom in Svetim duhom in celotno Cerkvijo. Poslušamo Učitelja, ki nam ne ponuja nekega novega nauka, ampak nam podarja sebe samega, da ga sprejmemo, smo z njim, se mu zaupamo, se mu izročamo in tako zaživimo novo življenje, ki nam je bilo s krstom že podarjeno.

 

Nekaj utrinkov:

Lk 12,1-7

Božja beseda se uresniči, ko jo sprejmemo in začne v nas rasti. Leta 70 – 90 so bila kritična leta. Začeli so se pojavljati dvomi ali  je Beseda resnična ali ne. Ali je Pastir resničen odrešenik ali ne. Leta 90 se začne Dioklecianovo preganjanje kristjanov. Luka želi poudariti preboj Božje besede v takratni in današnji čas. Od Jezusovega časa naprej do danes se vlečete dve hereziji elitizem in individualizaem.

Farizejski kvas – gnosticizem, spoznanje. Hinavščina natančno izpolnjevanje postave po črki namesto po duhu. Sobota je zaradi človeka in ne človek zaradi sobote.

Herodov kvas, moč in oblast.

Vsa verska dejanja so samo sredstvo ki nas vodi v občestvo z Gospodom.

Lk 12,1-7

  • Hrepenenje po Besedi, da bi verjeli, da Beseda zdravi. Hrepeneti moramo po Besedi. Najprej je govoril svojim učencem. Občestvo lahko naredi samo Sveti duh, ki gradi.
  • Razločevanje – farizejski kvas, ki je hinavščina. Koliko je resnice v moji besedi, moja dejanja potrjujejo moje besede? Dve vrsti kvasa – prilika o kvasu. Samo Sveti duh gradi pravo občestvo. Vse drugo gradi navidezna občestva.
  • Ne bojte se, na začetku in na koncu govora, vmes pa trikrat pove česa se moramo bati. Ne bojte se tistega, ki gradi samo na zunanjosti. Bojte se tistega ki ubije in imna oblast vreči v ogenj.

Frančišek 174

Razločevanje – ne obremenjujmo se s tem kaj vse bi lahko dosegel v življenju, če bi… Razmišljajmo o tem kako bi lahko izpolnili poslanstvo, ki nam je bilo zaupano. Pri krstu smo bili vključeni v občestvo z Jezusom Kristusom.

Ne bojte se svetosti, svetost je slediti (Ž)življenju. Ne bojte se samega sebe.

Lk 19,10 danes je v to hišo prišlo odrešenje, ker je tudi on Abrahamov sin. Ker sem tudi ja božji otrok. Sin človekov ni prišel klicat

On išče izgubljene, da  bi jih lahko rešil.

Ps 90, 139.

 

Ps 23 – pastir in gostitelj

Sveto pismo je potrebno brati v občestvu in z občestvom. Sveti duh je tisti, ki daje razumevanje.

Prošnja, hrepenenje, izročanje.

Tak kot sem stojim pred Bogom, in hrepenim po njegovi besedi. Lukov evangelij je najbolj človeški. Pozorni moramo biti na okolje v katerega Jezus stopi. Jezus govori konkretno meni. Hrepenenje po Božji besedi utiša moje trenutne stiske. Zapustiti svoje delo, svoje užitke in poslušati Božjo besedo. To našo odpoved – žrtev položimo na oltar, da lahko Sveti Duh deluje. Sveti duh je ustvarjalen, ko se prepustimo delovanju Svetega duha se začne ustvarjanje. Ljubezen je tisti magnet, ki sprejema navdihe Svetega duha. Če ni ustvarjalnosti vse naše življenje postane samo še navada, prazno izpolnjevanje nekih običajev. Ljubezen je odločitev, sedaj bom prisluhnil Božji besedi.

Ko govorimo o občestvu, govorimo o telesu Jezusa Kristusa. Ko bom našel svoj prostor bom miren. Mesto kjer sem, moram sprejeti z ljubeznijo, potem bo moje delo zadovoljitev.

Spreobrniti se pomeni obrniti se od lastnega jaza. Sveto pismo moramo sprejeti kot osebo. Ne bojte se Gospoda, ki prihaja, bojte si tistega ki vas vodi v osamo. Kaj me usmerja?

Frančišek 154

Razlikovanje, ne obremenjujmo se s tem kaj bi lahko dosegel pa nisem, ampak čemu se lahko odpovem, da se osvobodim. Svoboda je nenavezanost. Ne veselite se, da so vam pokorni hudi duhovi, ampak, da so vaša imen a zapisana v nebesih.

Lk 15,1-7

Približevali so se mu, da bi ga poslušali

Mr 3,14 poklical (postavil) jih je da bi bili z  njim.

Pred Bogom stojita dva človeka, eden ki posluša in eden, ki godrnja. Eden ki se zaveda kdo je in drugi ki samega sebe opravičuje. Ne potrebuje Boga, ker je sebe naredil za boga. Ta dva človeka sta prisotna v  vsakem od nas.

Pismouki poznajo (berejo) postavo, pa po njej ne živijo.

Farizeji pa postavo izpolnjujejo do pičice natančno.

Tudi mi poznamo Božjo besedo (jo beremo), pa velikokrat ne živimo po njej, tudi mi izpolnjujemo, pa ne vemo več pomena.

Če godrnjamo se moram vprašati kaj je tisto kar nas moti. Je lahko božji signal, da moramo nekaj na sebi spremeniti.

Sprejeti nekoga je prvi korak v graditvi občestva. Jesti z njim, da sprejmemo celega človeka takega kot je. On nas priznava, nas sprejema in mi ga použivamo. Glejte Jagnje božje…Vzemite in jejte……

Lk 12,4-7 Povedal vam bom koga se bojte. V tem odstavku se petkrat ponovi bojte se. Na začetku in koncu je spodbuda, ne bojte se, vmes pa je trikrat poudarjeno, koga se moramo bati.

Pozitivni napor, sprejeti in jesti, to je ljubezen.

V 3 povedal jim je to priliko

Kadar želi Jezus želi sporočiti najpomembnejše sporočilo svojega nauka nam pusti svobodo. Ne pove nam direktno, pove nam v prilikah.[1]

Božje kraljestvo je to kako Bog kraljuje, kako deluje v svetu. To se ne da pojasniti teoretično ne poznamo ustrezne definicije. Z oznako Božje kraljestvo pomeni, da nam Bog daje vse.   

Kdo izmed vas – nobeden razen Boga. Uporaba sile ovci zlomim nogo, da se ne more več oddaljiti od črede, ali zlomim sebe in ovce več ne iščem. Herodov kvas imam moč. V vsaki priliki iščemo dve stvari, kako deluje Bog in kako delujem jaz.

Kje sem jaz:

  • Sem izgubljena ovca? Se zavedam da me nekdo išče?
  • Sem v čredi med 99 ovcami? Sindrom pridnega katoličana. Vem kje je moje mesto, sem se tako navadil, da sploh več ne zaznavam dogajanja? 99 ovc ni opazilo da ena manjka, opazil je pastir, v tem stanju zadovoljstva lahko povsem otopimo, in sploh ne opazimo, da nekdo manjka.
  • Se kdaj počutim kot pastir ali mi je vseeno če nekoga ni. Pogrešamo tistega ki je odšel? Je moja ljubezen resnična ali je hlinjena?

Ne potrebujemo te, največja zabloda za odnos, da te ne potrebujem. Spreobrnjenje se začne ko se zavem da potrebujem Gospoda. Prepoznam svoje potrebe, se zavem kje sem?

Odpuščanje nam daje Bog.

Kaj je laže reči: »Vstani vzemi svojo posteljo… vse je bilo ustvarjeno kot dobro.

Ali »Odpuščeni so ti tvoji grehi!«

Spreobrnjenje ni moje delo, je zastonjski dar Boga.

Dobri pastir je tisti, ki dela vse dobro. Vse je bilo ustvarjeno kot dobro. Jezus nikoli ne pove kaj je Božje kraljestvo, pove samo kako se počutimo v Božjem kraljestvu.

Mr 1,14,15 Ko je bil Janez izročen…

Ko se konča starozavezni način oznanjevanja je nastopil Jezus z novim načinom oznanjevanja. Heb 1,11-2 Velikokrat in na veliko  načinov…. Slednjič te dni nam je spregovoril po Sinu. Pismouki in farizeji govorijo, da je Bog. Sami pa živijo kot, da Boga ni. Oni sami so svoji bogovi.

Jaz sem, ki sem, vse je obseženo v meni in v meni vse obstaja.

Če oznanjamo boga z močjo, 10 egiptovskih nadlog, se moramo zavedati, da je tudi hudi duh močan. Nekaj kar hudi duh ne zmore je graditev občestva; diabolos – tisti ki razdvaja. Kri pashalno darovanega jagnjeta obvaruje Jude pred moritvijo. Ljudstvo gre za Mojzesom, do prve stiske ob Rdečem morju, potem pa se začnejo upirati in godrnjati zoper Mojzesa in Boga.

Prepričanje ljudstva z desetimi besedami, da bi verjeli, da Bog je. Da je mogočen in da so oni njegovo ljudstvo in bi živeli tega vredno življenje. 10 zapovedi je dejansko znamenje božje moči. 10 zapovedi so položili v skrinjo zaveze in so imeli boga, ki so ga lahko nosili s seboj.

Mr 8 Kaj pa v pravite…? Mladi danes živijo v virtualnem svetu. Imajo občutek, da obvladujejo ves svet, dejansko pa jih je strah resničnosti življenja.

Mt 8,16sl Vstop Boga v človeško resničnost in bedo.

Mr 1,14b Čas se je dopolnil in Božje kraljestvo se je približalo.

Lk 17,20-21 Ko so ga farizeji vprašali….Božje kraljestvo je med nami.

Mr 3, 13,14 nato je šel na goro ….Poklical jih je da bi bili z njim, biti z njim pomeni biti v občestvu. Ker so z njim jih pošilja po dva in dva oznanjat in jim da oblast izganjati hude duhove.

Jn 15.1-17 Jaz sem trta vi mladike….Če se odrežemo od Jezusa se posušimo…. Brez mene ne morete ničesar storiti…. Sad je užiten in ima v sebi seme. Seme Božje besede je treba pojesti, potem bo obrodila sad. Spreobrniti se, da spoznam kaj mi manjka, da lahko sprejmem Božjo besedo?

Mr 4 štiri prilike o Božjem kraljestvu. V 10 Ko je bil na samem…. V 11 Vam je dana skrivnost Nebeškega kraljestva, tisti ki so zunaj….

Nam je že dana Božja beseda, ne gradimo na tem daru, ki nam je bil dan, gradimo na našem  mesu. V to življenje je vstopil Jezus. Mi smo že poklicani v Božje življenje po krstu.

Rim 6 velikonočna skrivnost, ko Bog mrtvega Jezusa obudi in ga preustvari.

 Mr 10,17sl pripoved o bogatem mladeniču. V 25 Božje kraljestvo je če smo v  občestvu z Jezusom. Izpolnjevanje pravil, da bi si zagotovil delež. Premalo je da si rekel, da sem dober. Eno ti manjka…Kaj mi manjka? Se prepoznam za sina in dediča? Kaj naj storim, da bom podedoval.

Razločevanje nam ne nalaga novih bremen, ampak nam pomaga da se osvobodimo.

Lk 15 – Biblična kateheza o izgubljenem sinu

Anja: Takoj ko slišimo nek odlomek ki nam je poznan, se v nas pojavi blokada, to pa že poznam. Brez Božje besede ni razločevanja duhov. Dokler nas obdaja hrup ne zaznavamo posameznih glasov. Šele ko zaznamo posamezne glasove lahko začnemo razlikovati med njimi.

Duh, duša in telo je nedeljiva celota.

Duša – čustva in misli. Sveti duh prihaja po čustvih in mislih. Te iste kanale pa uporablja tudi hudi duh.

Če mislim in živim samo po človeško potem sem vedno nesrečen, ker sem vedno v tekmovanju s samim seboj in z drugimi. Vse tisto kar si prilastim jaz ne more imeti nekdo drug.

Sadovi duha so vedno podarjeni. V Božji besedi Sveti duh obišče mojega duha. Božja beseda začne rasti v meni. Če duh začne preoblikovati duha potem se tudi telo začne preoblikovati.

1 Kor 2,1-15 kateremu duhu smo poslušni, duhu sveta ali božjemu duhu. Ta duhovni boj, boj med duhom in telesom se se v nas odvija ves čas.

Frančišek

Vljudnost hudega duha. Hudi duh se ne more soočiti z duhom, ker bi se srečal iz oči v oči z Bogom. Vpraša če lahko vstopi. Potem pa začne s svojim delovanjem, najprej ti odvzame občutek sramu, potem pa ti vse desetkratno povrne.

To je tudi problem oznanjevanja. Oznanjevati na tak način, da nikogar ne vznemirjaš. Če Božja beseda ne vznemirja je nekaj narobe z oznanjevalcem ali s poslušalcem.

Edina obramba pred vljudnostjo hudega je stalna budnost. Kaj se dogaja v mojem srcu in v mojih mislih. Nasprotje ljubezni je posesivnost. Ljubezen nas vodi v način življenja kjer dajemo.

Neki človek – v tem se lahko najde vsak od nas.

Daj mi: Nima očeta, vidi samo podjetnika…

Zbral je premoženje in odpotoval

Ko izstopimo iz odnosov je samo še logika daj – dam.

Ponavljanje grehov vodi v zasvojenost in opravičevanje saj vsi tako delajo. To je logika hudega duha, po vsakem grehu si na slabšem kot si bil. Tako vstopimo v krog (spiralo)  greha. Na katerikoli točke te spirale lahko izstopimo, vendar je ta korak toliko težji kolikor nižje smo na sprali.

Rad bi se nasitil z rožiči…..zave se svojega stanja. Šel je vase… izstopi iz spirale greha.

Božja logika je, da se po vsakem srečanju povzpnemo na višji nivo. Človek je po odrešenju na višjem nivoju, kot je bil ob stvarjenju.

Hiša = 4 stene, dom so odnosi. Tudi starejši sin ni imel očeta imel je gospodarja. Ko se je približal hiši…Bil je suženj postave morale. Ne upa si stopiti v odnos, pokliče služabnika. Mlajši sin je našel očeta. Vseeno je kaj nas pripelje k Očetu. Bolj nevarno je biti starejši sin. Takrat ko te drugi ne sprejemajo več smo našli očeta. Smo v božjem naročju, smo ljubljeni in nas ne more nihče prizadeti.

Če nas kdo žali, lahko to sprejmemo in ostanemo v Očetovem naročju, na ta način lahko tudi druge pripeljemo v Očetovo naročje. Lahko pa se z njim zapletemo v vojno in se skotalimo iz Očetovega naročja.   

Ko te drugi ne opazi se začne očetovski poglede na svet.

Temeljne rane

  • Rane življenja. krivice, bolezen, smrt
  • Rane odraščanja
  • Rane v prijateljstvu, ko nas prijatelj izda, zapusti
  • Rane v ljubezenskih odnosih
  • Rane nasprotnikov
  • Rane, ki si jih zadajamo sami, odpustiti samemu sebi

Kadar ne vemo več kako naprej se zatečemo v delo. Ribe grem lovit! Nekaj kar poznam, nekaj na kar se lahko oprem.

Odpustiti, dopustiti, da zlo odide iz našega življenja. Odpuščanje in sprava, za odpuščanje je potreben eden, za spravo sta potrebna dva.

Ali me ljubiš? Mene kot darovalca in ne dar ki si ga prejel. Sprava ni mogoča brez Jezusa Kristusa.

  • Kje je moje morje z ožino in zalivom?
  • Kateri odnos še čaka na odpuščanje?
  • Kateri je tisti prehod v katerega me vabi Bog v tem trenutku.

 

kancevci 2019 web

Back to top